PARALLELSESSIE TIJDBLOK 3 (15.10 - 15.50 uur)


15.10 - 15.50
blok 3

Fortis
'De nieuwe beloningsregels: wordt de consument de dupe of de held?'
sprekers: Boudewijn van Uden, directeur Verkoop Fortis ASR, Peter Scholten, directeur Verkoop De Amersfoortse Verzekeringen en Johan van der Schoot, directeur Externe Communicatie, Public Affairs en Intermediaire Zaken Fortis Verzekeringen NL

Het ziet er naar uit dat de wetgeving m.b.t. de beloning van het intermediair per 1 januari 2009 fundamenteel verandert. De wetgever wil dat de consument veel nadrukkelijker aan het stuur komt. Dit heeft grote consequenties voor het intermediair, voor verzekeraars Ún voor hun onderlinge samenwerking. De vraag die in deze workshop centraal staat, is of de consument er inderdaad beter van wordt. Wordt hij de held? Of wordt hij de dupe, zoals sommigen beweren.

Fortis Verzekeringen geeft haar visie en gaat in dialoog met het aanwezige intermediair.


15.10 - 15.50
blok 3

Generali
'Profileer, wees vasthoudend en word een held!'
sprekers: Belinda Mantel, marketing consultant bij Generali en drs Jaap Oudijk MM RM, directeur Marketing & Communicatie Generali verzekeringsgroep

Held van uw doelgroep worden gaat niet zomaar. Het is daarom belangrijk dat uw doelgroep weet wie u bent en waarom u belangrijk voor ze kunt zijn. Vertel uw doelgroep dat niet eenmaal maar blijf dat steeds herhalen. In deze workshop wordt ingegaan op het belang van een duidelijke profilering, keuze van doelgroepen en hoe u in beeld komt bij uw doelgroep. Generali deelt een aantal praktijkervaringen met u en laat zien wat de "kracht van de herhaling" is en hoe u daardoor succesvoller kunt acquireren.


15.10 - 15.50
blok 3

AEGON
Blijf in beweging, blijf een Held!
Spreker: Ab Krook

Hoe word je een held? En, nog beter: hoe blijf je een held? De sporthistorie kent genoeg voorbeelden hoe je dit voor elkaar kunt krijgen. AEGON, sponsor van onder meer AJAX en het Nederlandse Schaatsen, laat zien wat de succesfactoren zijn. Leer van de praktijk en word uw eigen Held van Uw Doelgroep!


15.10 - 15.50
blok 3

De Goudse
'Verander uw verkoopfocus en word de held van het MKB'
spreker: Jan van Boxtel, directeur Verkoop Intermediaire Distributie bij De Goudse

Veel tussenpersonen verleggen hun focus en richten zich steeds meer op bedrijfsmatige relaties. Maar het MKB is voor velen de doelgroep van de toekomst. U bent dus niet de enige die zich op bedrijven richt. Hoe zorgt u ervoor dat u in gesprek komt met deze belangrijke doelgroep? En hoe kunt u relaties optimaal adviseren en meer bieden dan alleen verzekeringen? Wat komt er kijken bij complete advisering? In onze workshop krijgt u antwoord op deze vragen.